DEFAULT
OTITIS MEDIA IN SCHOOL AGED CHILDREN AND EVALUATION OF IT\'S IMPACT ON DEVELOPMENT
EFÜZYONLU OTİTİS MEDİA\'NIN İLKOKUL ÇAĞı ÇOCUKLARıN GELİŞİMLERİNE ETKİSİ
Ody. Esra YÜCEL , Ody. Gonca SENNAROĞLU
H.Ü. Kulak Burun Boğaz Anabilim Dalı Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Ünitesi, -ANKARA
K.B.B. ve Baş Boyun Cerrahisi Dergisi, 5 : 161 - 164, 1997
Copyright © 2020 by Turkey Association of Society of Ear Nose Throat and Head Neck Surgery. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/)
ABSTRACT
In our study 20 school aged children with middle ear effusion and 17 normal ear were evaluated. ENT examination, audiological evaluation, cognitive and developmental performance tests (McCarthy Tarama Testi6 and Good Enough Draw A Man5) were applied to both groups. No significant differences were found by the two groups cognitive and devolopmental performances. However the attention problems such as distractibilitv of the group who had middle ear effusion was higher than the normal group.
Keywords: Otitis Media with Effusion, Children, Lantigate development, Langıtage learning
ÖZET
Çalışmamızda Efüzyonlu Otitis Media\'nın (EOM) okul çağı çocuklarda genel gelişim alanlarına etkisi değerlendirmek amacıyla 20 OEM ‘li, 17 normal kulak bulgusuna sahip çocuk değerlendirilmiştir. Her iki grupta yer alan 37 çocuğa otoskopik muayene ve odyolojik testlerden sonra genel gelişim alanlarını değerlendirmek amacıyla McCarthy Tarama Testi6 ve Good Enough Draw A Man5 testleri uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar EOM\'siz. çocukların bulgularıyla karşılaştırmıştır. Hem EOM\'li hem de normal çocuklardan elde edilen bulgular istatistiki olarak değerlendirildiğin de zeka yaşı ve gelişimsel performans açısından farklılık gözlenmemekle beraber EOM\'li çocukların dikkat sürelerinin diğer gruba göre daha kısa olduğu ve testleri daha uzun sürede tamamlayabildikleri görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Efüzyonlu Otitis Media, Çocuk, Lisan Gelişimi